вторник, 10 януари 2017 г.

Радев: Ще разпусна парламента в най-кратки срокове

Новоизбраният президент Румен Радев възнамерява да се придържа стриктно към Конституцията и в най-кратък срок след встъпването в длъжност да назначи служебно правителство, да разпусне парламента и да насрочи предсрочни избори. Това се посочва в позиция на Радев, разпространена от неговия офис. Тя е изпратена до председателя на парламента Цецка Цачева.

Преди дни зам.-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов поиска новият президент да удължи мандата на парламента, за да се промени избирателната система.

Всякакви опити да се удължава живота на Народното събрание под предлог несвършена работа са в разрез с Конституцията и произнасянето на Конституционния съд, смята Радев. Буди недоумение, че темата се съживява преди разпускането на НС, пише в позицията.
"На 11 януари се открива новата парламентарна сесия на 43-то Народно събрание. Още в средата на ноември в парламентарните комисии беше разпределен проект за решение във връзка с проведения на 6 ноември 2016 г. референдум, а по-късно и законопроект за изменение и допълнение на Изборния кодекс. Два месеца по тях нямаше движение. Междувременно народните представители ползваха парламентарната си ваканция, което е тяхно право, но и тяхно решение. Буди недоумение фактът, че темата се съживява дни преди разпускането на 43-то НС, съпроводена с искания за удължаване на неговата работа", се казва в позицията на Радев.

На 22 януари предстои встъпването в длъжност на новоизбраните президент и вицепрезидент. "След това Конституцията ме задължава да извърша действия по назначаването на служебно правителство, разпускане на действащото Народно събрание и определяне дата за провеждане на предсрочни парламентарни избори. В своето произнасяне от 22 ноември 2016 г. Конституционният съд определя тези действия на президента като "първостепенни и неотложни", пише още новоизбраният президент.

И завършва: "Вярвам, че в оставащите дни от своята работа уважаемите народни представители ще подходят отговорно и с уважение към волята на българските избиратели".


Бойко Борисов все още е № 1

Политикът с най-висок дял одобрение в България остава Бойко Борисов, въпреки че и при него преобладава неодобрението. В момента в България няма лидер на политическа партия, към когото позитивното отношение да е с по-висок дял от неодобрението.

Това показват данни от национално представително проучване на „Екзакта Рисърч Груп”, проведено сред 1000 пълнолетни българи, подбрани чрез двустепенна гнездова извадка, в 92 населени места на страната. Проучването е проведено между 27 и 30 декември 2016 г., допълва "Фокус".

Корнелия Нинова е с рейтинг на одобрение от 27% (по-висок дял от електоралната тежест на БСП). Красимир Каракачанов е одобряван от 35%, Георги Първанов е одобряван от 25%, Божидар Лукарски е одобряван от 17%, а Меглена Кунева е одобрявана от 16%.

Премиерът в оставка Бойко Борисов запазва най-висок рейтинг на одобрение сред лидерите на партии у нас – одобряват го 43% от българите, а неодобрението към него възлиза на 49%. Президентските избори редуцираха одобрението към Бойко Борисов с около 5%, като с близо толкова се сви и периферният електорат на ГЕРБ.

Въпросът за аргументите, с които Бойко Борисов подаде оставката си, не намира еднозначен отзвук в общественото мнение. 39% от българите приемат аргументите му за оставката, а за 45% те са неприемливи.

Най-понятни са аргументите на Борисов за оставката му сред хората на възраст между 40 и 60 години, сред образованите избиратели и сред жителите на градовете.

Сферите на живот, в които българите са почувствали подобрение през последната година от управлението на ГЕРБ са: транспорт, усвояване на средства от ЕС, туризъм, регионално развитие и спорт. Най-силно са се влошили нещата според интервюираните в сферите на здравеопазването, благосъстоянието и стандарта на живот, социалната политика и образованието.

Същевременно 77% от българите одобряват членството на страната ни в ЕС, а 13% не го одобряват. Над средния дял одобрение регистрираме сред мъжете, сред хората на възраст до 60 години, сред високообразованите българи, сред заможните хора, както и сред избирателите на ГЕРБ, на ДСБ, на РБ и на ДПС.

Над средното е неодобрението за членството на страната ни в ЕС сред възрастните българи, сред нискообразованите и бедните, сред симпатизантите на БСП и на Обединените патриоти (главно за сметка на избирателите на Атака).

59% от българите одобряват членството ни в НАТО, а негови противници са 22%. Този дял нараства с четири-пет пункта за последните три години. Над средната е подкрепата за членството на страната в НАТО сред мъжете, сред българите на възраст под 60 години, сред високообразованите, сред жителите на градовете-областни центрове и сред привържениците на ГЕРБ, на ДСБ и на РБ. Най-много са противниците на НАТО сред привържениците на БСП и на Обединените патриоти.

И въпреки, че повечето българи преосмислиха в някаква степен ранния си еврооптимизъм и приземиха свръхочакванията си, в настоящото изследване регистрираме, че 56% от българите очакват от европейските институции да осъществяват пряк контрол над българските съдебни и правораздавателни органи. Подобни очаквания са следствие от перманентното и високо обществено недоволство от работата на българските съдебни и правораздавателни органи през последните години, регистрирано от всички социолози. При това недоволството е слабо повлияно от това, коя политическа сила доминира във властта.

Най-много привърженици на тезата за европейски контрол над съдебната система у нас има сред мъжете, сред хората на възраст над 40 години, сред високообразованите, сред градското население на страната, сред по над две трети от избирателите на ГЕРБ, на РБ и на ДСБ.


Пеевски все пак взе магистрала „Хемус“

Избран е изпълнителят за проектирането и строителството на 9,3 км от автомагистрала „Хемус“ – участъкът между Ябланица и Боаза. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция ”Пътна инфраструктура”.

Проектът ще се изпълнява със средства от републиканския бюджет по програма „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“. Класираният на първо място кандидат е „ХВП Ябланица“ ДЗЗД, в което участват свързваната с ГЕРБ фирма „Хидрострой“ АД, фирмата на Делян Пеевски „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Предложената цена от дружеството е 54 990 000 лв. без ДДС.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка „Изготвяне на технически проект и строителство (инженеринг) на АМ „Хемус“, участък от 78+500 до км 87+800“ е 910 дни. От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица – 2 м, водещи ивици и банкети. Предвидено е построяването на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка.

Така завърши част първа от епопеята „Хемус“, която стартира в края на 2015 г. Тогава два консорциума бяха избрани за изграждането на тогава предвижданите само два лота от магистралата. Печелившите оферти обаче се оказаха двойно по-високи от посочените в проектните книжа индикативни стойности изграждането на 60-километровото разстояние от Ябланица до разклона „Плевен-Ловеч“ възлезе на около 780 млн. лева.

Избраните консорциуми бяха свързани както с Пеевски, така и с Валентин Златев. След посещение в Брюксел обаче премиерът Борисов заяви, че спира поръчките, тъй като витаели слухове за свързаност именно с двамата бизнесмени.  Година по-късно, макар и за по-къс лот, слуховете отново сочат като победител Пеевски.


На тази дата: 10 януари 1944 г. при въздушната отбрана на София загива германският капитан Венгел

На 10 януари 1944 г. при отбраната на София от масирана англо-американска бомбардировка е свален край Радомир и загива капитан (хауптман) Герхард Венгел - германски летец, командир на 1-а група от 5-та изтребителна ескадрила на Луфтвафе “Eismeer” (I./JG5).

Кой е Венгел?

Капитан Венгел е роден на 14 януари 1915 г. в Кьонигсберг, Източна Прусия (днешен Калининград). На 17.2.1936 г. е зачислен като юнкер – подофицер във Военното училище в Хановер. На 19.8.1938 г. е произведен в първи офицерски чин лейтенант и командирован в учебната рота на Военновъздушното училище в град Детмолд. От 1.11.1939 г. е в 72-ри Учебен полк за летци. Между април и ноември 1940 г. е зачислен в Изтребителна ескадрила 54 – 5-та група.

На 14.9.1941 г. е ранен, когато неговият самолет N6308 от I./JG77 e повреден от вражески огън над базата си в Петсамо, Финландия. Тогава задачата на ескадрилата, която е в състава на Пети въздушен флот, е да прикрива окупираните от Вермахта съветски територии, да оказва изтребителна поддръжка на частите, сражаващи се на арктическия фронт в района на Мурманск, както и да нарушава снабдяването по ж.п. линията за Мурманск – основен логистичен коридор за Карелския фронт.

В началото на 1942 г. е сформирана 5-та изтребителна ескадра /Jagdgeschwader 5 (JG 5) Eismeer/ от различни бойни части, базирани в Норвегия. Ескадрата е предназначена да оперира в далечния север на Европа – Норвегия, Скандинавия и Северна Финландия. Първа група от ескадрата - I./JG5 - e формирана през януари от бившата I./JG77. Именно в това подразделение е служил дотогава Герхард Венгел.

Група I е базирана на западния норвежки бряг в района на град Ставандж (Stavanger) с цел въздушно прикритие на немските бойни кораби в Северно море.

Между 4.9.1942 г. и 7.7.1943 г. Венгел е в 9-та група на 5-та изтребителна ескадрила „Ледено море” (Eismeer).

От януари 1943 г. 1-а група на “Eismeer” e пребазирана в Северна Норвегия и превъоръжена със самолети Fw 190 A-2, A-3 и А-4, както и с Bf 109 Fs. През февруари 1943 г. капитан Венгел е назначен за командир на групата (gruppenkommandeur) на мястото на капитан фон Верен. Дотогава кап. Венгел за кратко е началник-щаб на 9./JG5.

На 15 ноември 1943 г. Група 1 на JG5 е дислоцирана в Румъния на летище Търгшорул Ноу, за да прикрива ключовите за Германия петролни рафинерии в Плоещ.

На 9 януари Група 1 e прехвърлена от Румъния в София на летище Враждебна. Още на следващия ден англо-американците провеждат първата комбинирана (дневно-нощна) бомбардировка над българската столица.

В дневния удар, изпълнен от американците, участват 280 самолета - 180 бомбардировача „Летящи крепости“ (143 B-17 Flying Fortress и 37 B-24 Liberator), прикривани от 100 изтребителя P-38 Lightning. Срещу тях излитат 39 български изтребителя - 2/6 изтребителен орляк с 23 Dewoitine D.520 и 3/6 изтребителен орляк с 16 Me-109G.

Излита от Враждебна и немската I./JG 5 с 30 изтребителя Me-109G над абсолютно непознатата българска територия. В последвалия въздушен бой българите свалят 5 бомбардировача и 3 изтребителя.

Немските летци също се бият самоотвержено и унищожават 3 тежки бомбардировача B-24 Liberator.

Капитан Венгел пада на 2 км източно от Радомир с изтребител Messerschmitt Bf 109 G-6, производствен № 26051. Според информацията е загинал при атака срещу изтребител Lightning, който охранява бомбардировачите на съюзниците. Според книгата на Вернер Гирбиг „5-та изтребителна ескадрила „Ледено море” (1975 г.), Венгел е улучен в главата от картечницата на вражеския самолет.

Погребан е на „почетното гробище” /Ehrenfriedhof/ в Банкя. Няма информация дали гробът съществува днес. Името му е отбелязано върху плочата на Германските военни гробища в София.

Освен капитан Венгел на 10 януари е свален и втори изтребител, но пилотът успява да скочи с парашут. Още 11 немски самолета са повредени, а 3 пилоти са ранени.

След гибелта на командира на I./JG5 групата е зачислена към III./JG6 и е предислоцирана във Франция, където през лятото води тежки въздушни боеве над Нормандия.

Памет

На 5 ноември 2004 г. с официални почести в столичната градина „Мадара“ край бул. "Прага" по решение на Столичния общински съвет е открита гранитна паметна плоча на кап. Герхард Венгел, поставена върху къс от витошка морена.

На 20 юни 2012 г. през нощта мемориалната плоча на летеца е поругана и разбита от псевдопатриоти, но надписът с името на капитана бе възстановен. Грубо е погазена международна конвенция за опазване на военните гробове. Всяка страна си има своите герои и тяхната памет трябва да се уважава. Същото искаме за българските военни гробища в Македония, Сърбия и Унгария.


Вицове, януари 2017 г.

Не е много студено...

СмЕх/Таралеж/


Водят малко момиченце при психиатър. Психиатърът я пита:
- Как се казваш?
- Мая.
- А на колко години си?
- На 5.
- Кой сезон е сега?
- Лято.
- Е как лято, вчера вози ли се на шейна?
- Возих се.
- А прави ли снежен човек?
- Правих.
- Е какво лято е тогава?
- Скапано!

***

Жена пристига в автосервиз с потрошена кола, вади един куп чаркове от багажника и казва:
- Вчера катастрофирах, събрах каквото беше изпаднало от колата на пътя и идвам да ми я оправите.
Монтьорът почва да преглежда частите:
- Това е запазено, ще го монтираме. Това е счупено, ще ви го сменим. А тоя капак от шахта ще идете да си го върнете там, където е бил...

***

Един геймър умрял и го пратили в Ада. След седмица главният дявол бяга при Господ и реве:
- Какъв е този, дето си ми го пратил? Не мога повече, взимай го при теб!
- Защо, бе? - пита Господ.
- Как защо?!? Изби всички дяволи, обърна всички казани и пита къде е изходът за следващото ниво!

***

Към тези, които сега почиват на брега на океана - да слънчасате дано!

***

Не си истински българин, ако в хладилника нямаш шише от марково уиски, пълно с домашна ракия и кутия от сладолед, в която има сарми..

 Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/ 


понеделник, 9 януари 2017 г.

Учените вече знаят къде е MH370 на Malaysia Airlines, но парите за намирането му свършиха

Учените, работещи по издирването на полет 370 на Malaysia Airlines, са убедени, че вече знаят къде е паднал самолетът. След 27 месеца търсене на погрешното място обаче издирването вероятно ще бъде спряно поради изчерпване на средствата.

Преди две седмици австралийското бюро за транспортна безопасност призна, че изчезналият самолет едва ли се намира в района от 120 000 кв.км. в Южния Индийски океан, където досега се провеждаше издирвателната операция.

Същевременно от бюрото оповестиха, че най-вероятното местоположение на самолета Boeing 777 е в район с площ от 25 000 кв.км,, който се намира на север от първоначалната зона на търсене.

Австралийският министър на транспорта Дарън Честър каза, че ако не бъдат представени "убедителни доказателства", които да посочат по-конкретно местоположение, властите ще сложат край на досегашната операция на стойност близо $150 млн. и няма да разрешат провеждането на втора подобна акция.

Едно е сигурно: останките от полет MH370 се намират на дъното на един от най-труднодостъпните и негостоприемни океански райони в света.

Вече е ясно, че когато самолетът се е ударил във водата, всички пътници са загинали на място при разбиването на машината. Много от отломките не са потънали, а други са продължават да плават на повърхността над мястото на катастрофата.

Дотук събраните отломки от плажовете на Индийския океан достигат на юг до нос Добра надежда в Южна Африка, на север чак до Танзания и на изток - до малък атол, наречен остров Родригес. Благодарение на тях учените получават безценна информация, докато правят опити да установят точното място на катастрофата.

Тези отломки представляват ценни липсващи частици в най-заплетения пъзел в историята на разследванията на самолетни катастрофи.

Истинските мащаби на научните анализи, използвани при разследването, са трудни за осмисляне, защото са неимоверно сложни, но основната идея е относително елементарна.

Първият принцип на навигацията - за да се разбере къде точно се намира даден обект върху земното кълбо - е да се установи пресечната точка на две линии.

Съвременната навигация се заражда, когато става възможно да се изчисли с точност пресичането на линиите на географската дължина и ширина.

В случая с MH370 разследването започва с огромен недостатък: има само една линия, която може да се използва за ориентир. Тази линия представлява дъга в посока север-юг, която повтаря маршрута на полета на Boeing 777. Tази дъга е определена в резултат на единствените съобщения, получени от самолета - серия от седем автоматични "свързвания" или сигнали между него и обикалящ в орбита сателит на лондонската компания Inmarsat, които се подават през един час.

Само запознатите с висшата математика могат да обяснят как тази комуникация е осигурила данните, на базата на които Inmarsat установява маршрута на полета. Те обаче успяват да го направят - при това с доста голяма надеждност.

Линията става известна като "седма дъга" и показва, че самолетът се е движил в Южния Индийски океан на около 1700 мили (около 3150 км) западно от бреговете на Западна Австралия.

Един въпрос обаче продължава да остава неизяснен: Къде е приключил полетът по тази дъга? С други думи, къде е точката X, в която втората координатна линия пресича дъгата? Къде се намира точното място, при което самолетът се е ударил във водата?

Най-„точните" догадки за местоположението на тази точка Х са дело на Boeing, които правят компютърни симулации на последните пет часа и 40 минути от полета на MH370. Този период е наречен "зомби полет", защото по това време не е получена нито дума от самолета, която да показва, че на борда му има живи хора.

Симулациите на Boeing приемат, че самолетът се е движил на височина 10 000 м, както би правил в режим „автопилот", докато горивото му не свърши и падне в океана. Колкото повече време минава, толкова по-детайлни стават тези симулации. Но дори те не успяват да дадат прецизен резултат. Според анализа на Boeing точката X се намира в квадрат между 36 и 39.3 градуса южна ширина и в диапазон от 100 км отстояние от двете страни на седмата дъга. Именно в този периметър екипите търсеха потъналите останки от MH370.

Сега се оказва, че тези изчисления най-вероятно са погрешни.

Случайното намиране на няколко отломки през лятото на 2015 г. промени качеството на информацията, използвана при изчисленията.

За първи път се получиха веществени доказателства, благодарение на които анализите стават много по-достоверни, отколкото биха били само чрез компютърни симулации. Въпреки че отломките са намерени на хиляди километри разстояние едни от други, те очевидно са дошли от едно и също място, точката X. Не само от едно и също място, но и по едно и също време. Времето вече е известно и то става база за новите изчисления.

След като анализират разпространението на отломките, учените осъзнават, че могат да създадат картина на точното състояние на моретата в този регион на Южния Индийски океан през март 2014 (моментът на катастрофата) и в следващите няколко месеца.

Целта е да се разкрият детайли за природните сили, които насочват отломките от мястото на катастрофата до брега.

Естествено, нещата звучат много по-прости, отколкото реално са. Едва ли има нещо по-сложно от постоянната комбинация от вълни, ветрове, течения, температури и климат на повърхността на океана.

Надеждата за намирането на останките от MH370 сега зависи до голяма степен от способността на учените да изградят тази обща картина. Никоя друга авиокатастрофа досега не е изисквала подобни мащаби на научни познания и ресурси.

За да може да извърши такъв анализ, австралийското Държавно обединение за научни и приложни изследвания (CSIRO) се обръща към научни агенции в САЩ, Европа и Индия, включително такива, които контролират сателити, следящи океаните от космоса.

Сред тези агенции е и американската Национална океанско-атмосферна организация (NOAA), която осигурява важна информация за успешния анализ. Агенцията разполага със стотици буйове, наречени "GDP дрифтери", разпръснати из световните океани. С тях се събират данни за състоянието и поведението на моретата-включително информация, която помага за изграждането на детайлна картина на климатичните промени.

Когато австралийските учени опитват да възстановят събитията в региона на седмата арка през март 2014, те разбират, че два дрифтера на NOAA са се намирали във водите на северния край на линията. Техните данни са показват, че по това време е имало силни природни явления, които вероятно са насочили отломките на север и запад - в посока Африка, далеч от бреговете на Западна Австралия.

Вторият успех е постигнат през юни 2016 г., когато е намерена задкрилка от Boeing 777 на плажа на остров Пемба, край бреговете на Танзания.

Задкрилката е част от механизмите за управление на самолета, които не се контролират от автопилота - те се задействат само от пилотите по време на излитане и кацане.

Един от неизвестните фактори, които ограничават точността на симулацията на Boeing, е въпросът дали самолетът се е намирал в режим на ръчно управление. Това би променило окончателната траектория и близостта до седмата дъга в момента на удар в океана.

След няколко седмици разследващите установяват, че откритата задкрилка не е била активирана, което дава възможност да се стесни обхвата на периметъра, в който трябва да се търси точката Х - до 40 км от всяка страна на дъгата.

Първата открита отломка е друга по-малка част от контролните елементи на крилото, наречена флаперон (тя се движи постоянно по време на полета, управлявана от автопилота), която беше намерена на остров Реюнион през юли 2015 г. Тя води до най-импровизирания експеримент в цялата програма, който изисква повече дърводелски умения, отколкото телеметрия.

Сега експертите от CSIRO смятат, че MH370 е паднал между 32 и 36 градуса южна ширина, като най-обещаващо изглежда местоположение близо до 35 градуса южна ширина. Според тях тази локация е много по-прецизна, отколкото са смятали за възможно.

Преди австралийските експерименти, екип от европейската организация Natural Hazards and Earth System Sciences (NHESS) в Италия, провежда собствен независим анализ на океанските течения с различен компютърен модел и различен източник на данни. Публикуваният от NHESS доклад през юли 2016 посочва, че "ако сегашното издирване се окаже неуспешно, уместно е да се обмисли разширяване на север на зоната на търсене на самолета."

Техните резултати покриват зоната между 28 и 35 градуса южна ширина.

"Резултатите на CSIRO са много интересни. Това е първото изследване, залагащо на полеви експерименти, за да определи характеристиките на дрейфуване на самолетни отломки. Такива данни липсваха при предишни изследвания. Изследването на CSIRO е по-изчерпателно от нашето, но потвърждава, че нашите хипотези са били реалистични", коментира Ерик Янсен, един от авторите на доклада.

И европейци, и австралийци са на едно и също мнение за това къде най-вероятно се намират останките от самолета.

Само през първия месец след изчезването на самолета, международното въздушно и морско издирване похарчи $44 млн. Приблизително толкова струваше успешната мисия по намирането на полет 447 на Air France в южния Атлантически океан между 2009 и 2011 г. От общо $150 млн., похарчени до момента, Австралия е осигурила $60 млн., Китай - $20 млн., и останалите средства са предоставени от Малайзия.

Естествено, има почти необяснима, биеща на очи аномалия: нито цент не е похарчен за систематично търсене на отломки. Всички отломки до момента бяха открити от любители-търсачи или по случайност от хора, разхождащи се на плажа. А отломките са от решаващо значение за напредъка на разследването.

Тези изводи видимо оказват нов натиск върху австралийските и малайзийските власти, когато те преценяват какво точно имат предвид под "убедителни нови доказателства."

Така че издирването едновременно е много близо - и все пак много далеч от изчезналия самолет.


На тази дата: 9 януари 1570 г. По заповед на Иван Грозни започва избиване на населението на Новгород

По заповед на Иван Грозни започва избиване на населението на Новгород.
Иван IV Василевич (Грозни) е роден на 25 август 1530 г. в с. Коломенское. – Княз е на цяла Русия от 1533 г., първият руски цар от 1547 г. Син е на Василий III (1479-1533 г.). Активно се включва в държавната политика от времето на създаването на т. нар. Избрана рада (1549 г.), чийто фактически ръководител е А. Ф. Адашев. Стреми се да укрепи самодържавието и да централизира държавата.

През 1549-1560 г. провежда реформи в областта на централното и местното управление, реорганизация на армията и др. В резултат на военните походи на Иван IV Грозни през 1547-1552 г. е присъединено Казанското ханство, през 1556 г. - Астраханското ханство. Под руска зависимост попадат сибирския хан Едигер (1555 г.) и Голямата Нагайска орда (1557 г.). След падането на Радата (1560 г.) еднолично провежда политика за укрепване на самодържавната власт.
Воюва неуспешно с Ливония за излаз на Балтийско море, но започва присъединяването на Сибир (1581 г.). Още по време на Ливонската война засилва борбата си с остатъците от феодалната разпокъсаност, най-разпространени методи за борба с политическите противници стават заточението и смъртното наказание.

През 1565 г. е въведена опричнината. Избити са голяма част от привържениците на Владимир Андреевич Старицки, а през 1569 г., самият Старицки е заставен да изпие отрова. Наказани са Новгород и Псков в обвинение за стремеж към поданство на "литовския крал". Засилва се крепостническият гнет. Голяма е ролята му в разработването на официалната идеология на самодържавието.

 Оказва влияние върху съставянето на редица литературни паметници от средата на ХVI в., изиграва важна роля в организацията на книгопечатането. По негова инициатива е осъществено строителството на храма "Василий Блажени" в Москва. Умира на 18 март 1584 г. в Москва.


Вицове, януари 2017 г.

Бърз курс по полово възпитание...

СмЕх/Таралеж/


На една бензиностанция виси реклама:
“ Който зареди пълен резервоар участва в лотарията за безплатен секс!“
Зареждат двама. Плащат и искат да участват в лотарията. Бензинджията:
- Изберете число от 1 до 10!
- 4!
- За съжаление не печелите! Аз бях избрал 5!
Другия също не познал.
И си тръгнали. Другата седмица пак не уцелили. И единия казал на другия:
- Тоя май ни лъже! Мошеническа работа ми се вижда това!
- Не, бе! Не е така. Миналата седмица жена ми на два пъти е печелила.

***

- Нали се разбрахме, че няма да станеш щастлива като разваляш чуждото щастие?
- Не съм ти пипала аз ракията, заклевам се!

***

Жената се умилква около мен:
- Скъпи, не мислиш ли, че аз съм идеалната жена?
- Какво говориш, скъпа? Ти си много повече от идеалната жена.
- Колко повече? – ме пита тя кокетно.
- Към петдесет килограма – й отвръщам.
И скандалът започна...

***

- Каква е разликата между леката, неомъжената и омъжената жена?
Леката гледа тавана и си мисли: Ще ми плати ли или не?
Неомъжената гледа тавана и си мисли: Ще се омъжа ли или не?
Омъжената гледа тавана и си мисли: Ще го боядиса ли и тази година

***

В пътнически самолет някъде по средата на полета стюардесата съобщава:
- Уважаеми пътници, моля седнете на местата си и закопчайте коланите!
Всички много притеснени се подчиняват. Командирът на самолета става от своето място мърморейки:
- Уф! Най-после тоалетната е свободна!

***

 Всяка сутрин нови вицове в /Таралеж/ 


неделя, 8 януари 2017 г.

Любопитно: Къде на първо време машините ще заменят човека?

Новите технологии, като намерилите приложение в промишлеността 3D очила, цифрови скенери и екзоскелети - са поредното потвърждение за това, че границите между човека и машината все повече се размиват. Не се ли получава така, че ние вървим към това роботите да заемат нашите работни места?

Специалистите ни успокояват, че тези наши страхове са необосновани и вдъхват оптимизъм на скептиците. Да, машините с успех заменят човека в производството, освобождавайки го от еднообразното ежедневие. В същото време пред хората се отварят нови хоризонти - преди всичко възможността да се захванат с изключително интересни и творчески дейности. Що се отнася до тяхното присъствие в заводите, то няма да е задължително: управлението на "умните" роботи може да се осъществява и по интернет. Кои професии ще бъдат заменени от роботи? Според прогнозите на консултантската компания A.T. Kearney след около 20 години някои работни места, на които днес работят хора, ще се поемат от роботи, добавя БГНЕС.

Ето кои са те:

1. Секретари - почти няма голяма фирма, в която да не ги срещнем. Най-вероятно през следващите 20 години в индустриално развитите държави 70% от секретарите и деловодителите ще бъдат заменени от машини.
2. Кулинари - роботите-готвачи едва ли ще могат да претендират за звезда Мишлен, но със сигурност ще се справят с всяка монотонна работа на кухнята.
3. Продавачи - в супермаркетите в големите западноевропейски държави все по-често можем да видим каси за самообслужване, които постепенно изтласкват касиерите. Клиентите сами могат да сканират баркодовете на стоките, да си претеглят плодове или зеленчуци, а след това да платят кеш или с карта.
4. Келнерите - в някои ресторанти в Китай обслужващият персонал е съставен от роботи. Те приемат поръчките, сервират ви храната и ви правят сметката. Машините работят 7 часа, без да им паднат батериите
5. Икономисти - решаването на сложните икономически изчисления също ще бъдат поверени на роботите.
6. Пощальони - през 2013 г. концернът "Дойче Пост" за пръв път обяви, че писмата в труднодостъпните райони могат да бъдат доставени с помощта на мини-вертолети "Пакеткоптер". Не е изключено в близко бъдеще те напълно да заменят пощальоните и пощенските куриери. Само в Германия в тази сфера работят около 700 000 души.
7. Банковите служители - в тази сфера също са заети много хора, достатъчно е да се разходим по булевардите на големите градове и да видим колко банкови клонове и офиси има. Милиони хора ще трябва да си търсят нова работа, защото всяка валутна операция може да бъде изпълнена от робот.
8. Складови работници - решението на логистичните задачи също ще бъде поверено на машини.
9. Заварчици - роботизираната техника се внедрява и в металообработващата индустрия. Умните системи ще избавят хората от опасния и тежък труд.
10. Счетоводители - те заемат последното място в класацията на професиите, които първо ще бъдат автоматизирани
Незаменимите специалисти: Освен списък с професии, намиращи се под заплахата от роботизация, компанията A.T. Kearney е съставила и класация на специалистите, които машините не могат да заменят. Учителите в детските градини, медиците и научните работници няма от какво да се страхуват: изкуственият разум не е способен да фантазира и чувства.

Фотофакт: Живот в приюта за кучета във варненското село Каменар

За чудовищни условия на живот в приюта за кучета във варненското село Каменар, съобщиха доброволци от организацията "Animal Hope Varna".

Вчера те са посетили на място дома за бездомни животни и са се натъкнали на същинска ледена гробница - всички клетки, пълни с кучета, са на открито и буквално са заринати от сняг. По този начин животинките дори не могат да избягат от смъртта си в снега. Храна и вода също нямат.