понеделник, 19 февруари 2018 г.

Пеевски бил само юноша бледен

Младият Пеевски на разходка с
Илия Павлов.
Депутатът издател Делян Пеевски даде обширно интервю за един от вестниците си - "Телеграф", по повод замесването на името му в престрелката между двамата първи мъже - президента Румен Радев и премиера Бойко Борисов.

"Най-лесно е да се лепи етикетът „Пеевски” на всеки проблем, но това не е решение. Ако смятат, че аз съм нещо „лошо”, да кажат защо. Президентът Радев заяви, че имам обвързаности с премиера и че той ми разпределял обществени поръчки, да каже сега и кой му е дал такава информация. Защото това са лъжи, разпространявани от медиите на една група олигарси с единствената цел да оказват натиск върху премиера и институциите и да манипулират общественото мнение. 

Не ми се иска да вярвам, че и президентът Радев е попаднал под влиянието на този кръг олигарси. Очевидно е обаче, че той заговори именно с тяхната риторика. И това няма как да не ме обижда, защото е лъжа. А за лъжите се дължи извинение. И до мен стигат приказки как разни хора, близки до Радев, ходят по чаршията и обясняват, че моделирали мнението на президента. Но не коментирам слухове. И ако президентът е бил подведен или заблуден, да каже от кого. Държавните мъже трябва да се отнасят по-отговорно към държавата и да преодоляват търканията си, тъй като поведението, което наблюдаваме сега, е твърде лош знак към хората", казва депутатът.

Той си обяснява лошата си репутация с това, че "на олигарсите на Костов им трябва прикритие":

Аз съм само на 37 години, а вече толкова време тези хора се упражняват върху името ми. Когато те са забогатявали от бандитската приватизация на Костов, аз съм бил ученик. Години наред олигарсите крадат националния ни капитал, докато същевременно лъжат и манипулират обществото, че са „бели” и „чисти”. Но аз няма да спра да казвам истината за тях, каквото и да ми струва. А българските избиратели винаги са имали усет към фалшивото и са разпознавали кой иска да се възползва нечестно от тях. Затова и партиите на същите тези олигарси ДСБ и „Да, България” останаха без представителство в парламента, коментира Делян Пеевски.

В интервюто той отново се обявява за жертва на машина за дезинформация и фалшиви новини, но казва, че въпреки всичко целта, която съм е поставил - "да осветявам същите тези олигарси и кражбите им", му носи истинско удовлетворение.
Депутатът коментира и очакваната скоро развръзка от процедурата по американския закон "Магнитски". Пеевски казва, че не е притеснен от нея, защото говори истината и затова е спокоен.

"След като Василев не успя с руските си приятели да ограби някои от най-значимите активи на КТБ, сега се моли на САЩ да уважат абсурдната му жалба срещу мен. Всички помним Пиер Луврие, Дмитрий Косарев и цирковете, които същите разиграваха пред обществото. Несериозно е въобще да коментирам. Искрено се забавлявам обаче на опитите на Василев и лобистите му да ми пришият някаква несъществуваща руска връзка, която да ги ползва за „Магнитски”, добавя той.


От интервюто става ясно още, че той е наел американски адвокат, защото "институциите в САЩ нямат информация и ако не им се говори истината, могат лесно да се заблудят. Не се съмнявайте, че Василев е впрегнал огромен ресурс в опит да манипулира и тяхното мнение."