петък, 23 юни 2017 г.

Бетина Жотева към журналист: Ако си отворите устата още веднъж за мен, ще видиш какво става

Битката за запазването на Радио България приключи в негова полза, но на финала си даде неочакван отзвук - журналист и член на СЕМ си размениха заплахи и жалби.

Журналистът Къдринка Къдринова обвини Бетина Жотева, че я е заплашила заради зададен въпрос в парламента и дори пусна запис (вижте по-надолу).

Жотева, от своя страна, обяви това за хибридна атака и ще подаде жалба до прокуратурата.

Скандалът избухнал преди седмица на заседание на Комисията по културата и медиите в Народното събрание, но бе огласен едва вчера от Къдринова - дългогодишен журналист и писател. 

Въпросът бил провеждала ли е тя от името на външния министър Екатерина Захариева разговори с посланици с полза на решението за закриване чуждоезичната програма на БНР. 

Жотева не отговорила по същество, но след това в залата се обърнала към Къдринова с думите: „Подозирам, че ме вкарвате в някаква интрига.” И я предупредила: „Ако си отворите устата още веднъж за мен, ще видиш какво става”.

Заплахите са записани от репортерския ми диктофон, който бе включен, за да записва цялата дискусия. Те са чути и от присъствалата на заседанието на комисията Снежана Тодорова, председател на УС на СБЖ.

По-нататък, докато дискусията продължаваше, Жотева се обърна към мен вече в личен план и неколкократно отрече предварителната информация, предизвикала въпроса, да е вярна.
На записа се чува как след това тя каза: „Подозирам, че ме вкарвате в някаква интрига.”

Аз я репликирах: „В нищо не ви вкарвам. Съобщих информация, която имам от първо лице”.

Жотева продължи: „Много внимателно! Ама много внимателно! Значи, който се е опитал да ме вкара в интрига, не е прокопсал. Те поне знаят (тя посочи към служители на СЕМ, които седяха наблизо и чуваха разговора – б. К. К.). Много внимателно! Ама много внимателно с мен специално!”

Попитах Жотева: „Това какво значи – заплаха ли е?”

Отговорът на Жотева бе: „Абсолютно. Пред всички”.

След малко Жотева още веднъж се обърна към мен и отново се закани: „Ако си отворите устата още веднъж за мен, ще видиш какво става”.

Сметнах за свой журналистически и граждански дълг да сезирам за всичко станало Етичната комисия на Съюза на българските журналисти с предложение да обсъди случая и да излезе с позиция по него, добавя Къдринка Къдринова. Тя в момента не работи в БНР, но е била редактор международни новини в програма „Хоризонт”.