вторник, 6 декември 2016 г.

Радан: "Излиза Борисов и казва: Аз съм дал... Как ще си ги дал ти, бе?!"

"Всеки е правил нещо добро и Борисов е правил добри неща. Но има 3 прости причини, поради които хората не виждат доброто."

Така обясни Радан Кънев пред БНТ своето виждане за разочарованието от ГЕРБ. И ги изреди:

"Едната е, че се краде. Крадат се 20-30-40 % от публичните пари!

На 2-ро място – когато властта се ползва за назначения. Когато усилието, което всеки един човек полага - за да се специализира в дадена област, в един момент се оказва, че няма никакво значение, щом някаква партийна секретарка се оказва на поста."
И продължи:

"Третото нещо, което руши още повече доверието, е данъкът като кражба – така българските граждани и българският бизнес разбират данъка в момента.

Ако си дребна фирма, 520-540 от всеки хиляда лева - без да броим почерпките, рушветите и т.н.! - всички тези пари се изземват, отиват на едно място в София.

След което се появявяа оня, който нарича себе си премиер на всички българи и казва: "Аз дадох за това, аз дадох за онова..." В това нахалство е отговорът на въпроса защо се счупи доверието", каза Кънев.
Кънев каза, че средната класа извън София е напълно разрушена, а точно тя може да започне подема в икономиката.

Той се засмя на забележката на водещата, че преди време каза "груба дума" по адрес на Борисов, но пък го преценява като заслужено...

"Той казва: "Аз съм дал..." Абе, как ще си ги дал ти, бе?! Аз съм ги дал, всеки един човек ги е дал", повтори лидерът на ДСБ.

Според него колегите му от т. нар. Реформаторски блок-2 се опитват да получат мандат и да съставят кабинет, а от ДСБ са обещали единствено да не пречат.

"ГЕРБ си играят с тях по един унизителен начин. Когато си врекъл себе си на властта - че властта е на всяка цена и тя задължително е с ГЕРБ... ГЕРБ са лош, нелоялен партньор – винаги са били такива. Те са такива към всички в Реформаторския блок", каза Кънев.
За ДСБ имало много по-тежка задача - да се подготвят за избори.

По същия начин Кънев се изказа и за Петър Москов:

"ГЕРБ му спряха реформите и за него се оказа, че ГЕРБ са му по-важни от реформите. Пожелаваме успех на всички, които смятат, че бъдещето им е като младши партньор на ГЕРБ, нашето бъдеще не е такова."
Не така смята той за Христо Иванов обаче - бившият правосъден министър можел да бъде полезен "дали като политик, дали като експерт, дали като лидер на гражданско мнение...". Но сам той ще реши.

"Тази борба е обща", каза Кънев на въпрос дали Христо Иванов ще се включва в негов десен проект.

"Трябва да излъчим премиер-министър, който да отреже мераците на собствента си партия – всеки партиец да отива нагоре на някакви постове. Това продължава от 1946 г. до 2016 г.

Не да се разхожда с някаква скиорска шапка някакъв човек и да обяснява: Аз дадох, аз дадох , аз дадох..."

Защото, докато едни крадат от асфалт, други създадоха покрив електронен, който генерира енергия от керемидите. Разстоянието между нас и богатите нации се увеличава, а не намалява."