вторник, 8 март 2016 г.

Надежда Савченко - LIVE

В Москва на „Садовом кольце“ днес се появи плакат с лика на украинката Надежда Савченко и надпис LIVE.

Надежда Савченко е 35-годишна украинка – пилот от военновъздушните сили на Украйна, депутат в парламента в Киев, герой на Украйна. От юли 2014 г. тя е в руски арест с обвинение като съучастник в убийството на двама руски журналисти на територията на самопровъзгласилата се Луганска народна република на територията на Украйна.




Ще ме върнете в Украйна. Жива или мъртва, но ще ме върнете
Последните думи на Надежда Савченко, които съдът не й позволи да произнесе



Не признавам нито вина, нито присъдата на руския съд. В случай на осъдителна присъда – няма да има обжалване. Искам целият демократичен цивилизован свят да разбере, че Русия е страна от Третия свят с тоталитарен режим и самодоволен диктатор, в която плюят на правата на човека и на международното право.

Абсурдна е ситуацията, в която те похищават хора, подлагат ги на мъчения, после пак и след това претендират, че имат право да ги съдят! За какъв справедлив съд можем да говорим тук? В Русия няма съд и следствие! Това тук е фарс на марионетките на Кремъл.

И аз смятам за напълно излишно да хабя времето и живота си, за да участвам в този фарс!

Затова няма да има обжалване, а ще стане ето това:

След произнасянето на присъдата, аз ще продължа с гладната си стачка още десет дни, докато присъдата влезе в сила. И това не зависи от превода на украински език, защото и това могат да бавят много дълго. След десет дни обявявам жадна стачка – спирам да пия и вода! И тогава Русия има не повече от 10 дни, за да ме върне в Украйна, откъдето ме похити. И не ме вълнува как ще оправдаят това!

Чувала съм за приличните умения на Петро Порошенко (президентът на Украйна - б.р.) в дипломацията. Надявам се, че неговите дипломатически умения ще са достатъчни, за да се договори с един идиот в Русия, а и все пак той обеща на майка ми да си бъда вкъщи още за майските празници през 2015 година.

И докато се договарят за мен, животът ще ме напуска и Русия така или иначе ще ме върне в Украйна – жива или мъртва, но ще ме върне!

И през всичките тези десет дни пред вратите на ареста ден и нощ ще стои моята сестра и ще чака – ще ме пуснат или ще ме изнесат. И ако я затворите, на нейно място ще дойде и ще застане майка ми. Тя е на 77 години, нея също ли ще затворите? На нейно място ще застане моята приятелка, моят приятел, а зад тях украинец след украинец!

И запомнете – не можете да премахнете всички! А докато моите сънародници стоят, обикновени, честни и порядъчни руснаци от къщите наоколо ще започнат да им носят горещ чай, сандвичи и топли одеяла, защото всеки от тях разбира, че утре на моето място в затвора може да се окаже детето на всеки един от всички народи под името Русия!

Ето така започват Майданите! Това ли ви трябва?!

Точно от това се боите като от огън! Затова за Кремъл е по-добре да ме върне в Украйна колкото се може по-скоро и жива!!!

А целият свят с демократични ценности по-добре навреме да научи уроците на историята и да си спомни, че навремето Европа беше толерантна с Хитлер, а Америка не беше достатъчно решителна и това доведе до Втората световна война.

Путин е тиранин с имперски нрави и с комплексите на Наполоен и Хитлер взети заедно! А мечката от човешки език не разбира, тя разбира само езика на силата. Затова, ако не станем по-решителни и не определим навреме правилните приоритети, скоро ще имаме Трета световна война!

И аз, вече като политик, няма да подам ръка на Русия на политическата арена. Не е нормално да подаваш ръка на този, който те е държал в белезници, а народа ти – в окови. Но когато взимам всяко свое политическо решение, винаги ще мисля как то ще се отрази на обикновените хора, както в Украйна, така и в Русия. Защото в Русия, въпреки всичко, има много честни, добри и порядъчни хора.


Изявлението е написано на ръка от Надежда Савченко, която е искала да го прочете на 3 март 2016 г. пред съда при последните пледоарии преди произнасянето на присъдата. Изненадващо обаче съдията прекрати заседанието и обяви следващо за 9 март, когато ще съобщи решението си. Текстът бе разпространен от адвоката й Николай Полозов.