понеделник, 12 януари 2015 г.

Ужас! И Ирина Бокова е "Шарли"

Вчера гледам по телевизията "Марша на солидарността" в Париж и с ужас видях, че шефката на ЮНЕСКО и проектошеф на ООН, Ирина Бокова също е „Шарли“.

Искам само да припомня, че г-жа Бокова е дъщеря на Георги Боков. Същият Георги Боков, който според  Радой Ралин е участвал пряко в зверското убийство на Райко Алексиев — художник, карикатурист и фейлетонист. Алексиев е пребит до смърт на софийска улица заради карикатура на Сталин с окървавена брадва.

След "великата победа" на 09.09.1944г. видният български художник и фейлетонист Райко Алексиев е набеден за народен враг, тъй като е правил карикатури на Сталин. Отнели са му цялото имущество, но изтезанията и убийството му са далеч по-страшни. Според Радой Ралин именно Георги Боков е мъчител и физически убиец на набедения интелектуалец.

Отначало са отказвали да дадат трупа на роднините, а после са склoнили при условие, че не отварят ковчега. Опечалените обаче са го направили, при което вероятно са останали като гръмнати - дори тестисите на Pайко Алексиев са били смачкани. Представяте ли си за какви гаври и насилие говорим? По случая има и роман - "Горещо червено", - награден от Съюза на българските журналисти, които междувременно вече са изключили изрода Георги Боков от редиците си.

Създателят на популярния сатиричен вестник „Щурец“ Райко Алексиев си създава немалко врагове в средите на налагащата се с репресии комунистическа власт. В последните дни преди Деветосептемврийския преврат той е многократно предупреждаван от свои близки да напусне страната, а кумът на семейството Никола Мушанов го снабдява с дипломатически паспорти. Алексиев обаче отказва да повярва, че е в опасност и твърди:

„Аз не съм политик. Аз съм показвал грешките на политиците, мъчил съм се с моите карикатури да осмея това, което вършат някои политици и е вредно за народа. Аз нямам пари в чужбина. Плащал съм редовно данъците си. На всекиго съм услужвал и съм давал с двете ръце. На никого не съм взел нищо и не съм напакостил. Аз не съм плъх, та да напускам кораба, когато той потъва”.

Непосредствено след преврата завърналият се от Чамкория в София Алексиев е арестуван от комунистическия главорез Лев Главинчев като „враг на народа“. Основните обвинения са заради карикатури на Сталин и именно те стават причина на да бъде пребит до смърт на 18 ноември 1944 година в София.

Вестник „Щурец“

През 1932 г. основава седмичния вестник „Щурец“. Райко Алексиев сам рисува всичките му карикатури, сам пише статиите, фейлетоните и хумористичните миниатюри, като се грижи и за разпространяването му. „Щурец“ се списва в дома на художника до последния брой от 8 септември 1944 г. Тиражът му от 50 000 през всичките 12 години го държи на челно място сред родните печатни издания.  Още първият брой се разграбва толкова бързо, че се налага авторът му да го допечатва. Елин Пелин, Ангел Каралийчев, Димитър Подвързачов, Димитър Талев, Стоян Чилингиров, Георги Райчев, Тома Измирлиев, карикатуристите Илия Бешков и Стоян Венев стават редовни сътрудници на „Щурец“. Вестникът не пропуска брой дори по време на Втората световна война.

Погнуса! Ирина Боков, дъщеря на убиеца на българския карикатурист Райко Алексиев, трябва да осъди атентата в Париж. Братът на проектошефката на ООН Филип Боков известен червен депутат заяви относно вината на семейството им : “Вината поемаме само с мезета”.
Това е българската кандидатка за шеф на ООН, която също е „Шарли“.
Завършвам със стихотворение на Радой Ралин посветено на бащата на Бокова, главен редактор на Работническо дело, наричан Българския Гьобелс. Та за него бай Радой пише:

“Ако бях министър-председател,
бих направил ред реформи аз,
бих наказал всеки свой ласкател,
бих го пратил дописник в Марбас.

Бих тогава Боков аз направил
шеф на някой месокомбинат.
Бих от Бицин пресата избавил,
Бих го пратил в сектор Зарзават.”